“Nu er den stress fri ferie igang.”

Stress fri ferie 

Viden og værktøjer til at bruge UNDER ferien

.

stress fri ferie under ferien

Og nu til de gode råd du kan tage med dig ind i din stress fri ferie.

RÅD NR. 1

.

Tag en sovepille…

.

Altså ikke sådan rigtig bogstaveligt talt, men sådan mere mentalt talt…

Tag ansvar for, at du her i din ferie får sovet godt, nok og så meget, du nu kan.

.

Din søvn er en af de bedste midler til at nå ned i gear… hurtigt.

Så her får du lige en minisovepille, du kan bruge i din ferie.

.

Den er selvfølgelig tillempet, så den efterlader dig med noget frihed til at holde i hånd med din partner, nyde de gode stunder i stolen med et glas vin eller turen i naturen sent på aftenen…

Eller hvad du nu laver, hvor du ellers normalt ville gå i seng.

.

Sov 8 timer i træk… Eller gerne mere hvis kroppen og sindet kan.

Det betyder, at du bør undgå at stille vækkeur i din ferie. Sov så meget, du kan og vil. Brug din søvn. Det vil dit parasympatiske nervesystem elske dig for.

.

Spis magnesium til aftensmaden… 

Yes, hvis du har været udsat for længere tids stressbelastninger og er blevet belastet, måske endda overbelastet af dem, så kan dine magnesiumdepoter være lave. Så fyld dem op med et godt magnesiumtilskud.

.

Luft ud i soveværelset inden sengetid…

Når du sover, bør temperaturen i soveværelset ideelt være 16-18 grader. Det hjælper din krop.

.

Tag et varmt bad lige inden sengetid…

Det virker beroligenede, det virker afslappende og hjælper dig, sammen med det kølige soveværelse, til at falde i søvn.

Hvis du gerne vil arbejde mere med din søvn, så kan du her hente min gratis guide til en super søvn.

.

HINT

En stress fri ferie er en menneske ret.

RÅD NR. 2

.

Planlæg stille stunder i din stress fri ferie

.

Planlæg “dig tid…” Tid til dig og kun dig.

.

Skulle du være i et parforhold, hvor der også er børn, så er jeg sikker på, at din partner vil være med til at give dig disse stunder.

Jeg er også sikker på, at du vil hjælpe din partner med at få sine stille stunder.

.

Jeg anbefaler, at du har en stillestund HVER DAG i løbet af din ferie af en 20-40 minutter varighed.

Målet med stillestunden er at være stille. Kald det mindful eller meditation, kald det en morfar eller powernap.. Kald det, hvad du vil.

.

Blot du er alene, stille og i både fysisk og psykisk ro.

Hvis du finder dig selv liggende og tænker, det her kan jeg næsten ikke være i. Hvis du oplever tankemylder eller uro i sindet.

.

SÅ tro mig, så har du brug for det.

Brug evt. en guidet mindfulness-session, hvis du oplever, at tankerne er mange, og du har svært ved at være i dem.

Det er godt givet ud.

.