Hej Kenneth – Jeg har været ramt af stress!!

Mange tak for din mail, via dit nyhedsbrev den anden dag.

.

Det fik mig til at reflektere lidt over min egen situation.

Jeg har nemlig selv været ramt af stress, og været sygemeldt med stress.

.

Oveni har jeg haft angst og en depression.

Og jeg kan ikke lade være med at tænke… Hvornår er nok nok?

Hvor meget skal jeg bare lære at leve med?

.

Skal jeg bare ignorere de stress symptomer jeg har nu?

Jeg kom tilbage på arbejde efter min stress sygemelding, for et par mdr. siden.

Og nu er jeg begyndt at få prikken i ansigtet og hjertebanken igen, så snart tingene spidser til på jobbet.

Skal jeg bare lære at leve med det, når jeg nu først har været nede?

.

Jeg glæder mig til at se dit svar

Med venlig hilsen Line

Ramt af stress hjælp mig

Kære Line, beklager du har været ramt af stress

.

Tusind tak for dit spørgsmål.

Jeg kan starte med at fortælle dig at du er ikke alene med dit spørgsmål om hvornår nok er nok, når man har været ramt af stress. Slet ikke.

For hvornår er nok nok, når man som dig og mange andre danskere har været ramt af stress og nu er tilbage på arbejdsmarkedet igen… Og nu er stresssymptomerne begyndt at komme frem igen.

.

Før du bliver ramt af stress…

.

Så dukker stresssymptomerne op. Først nogle få stykker, siden hen flere og flere, i takt med at du oplever stress på arbejdspladset

Til sidst ender du med at blive stressramt

En stress-sygemelding kan komme på tale, det kan være meget individuelt hvor lang en sådan stress-sygemelding skal være, før at nervesystemet er restitueret nok til igen at kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet.

.

Du skriver i din mail Line, at du selv har oplevet angst og depression oven i det at have stress.
Og stress kan sagens udløse både angst og depression.

Jeg håber at du har fået professionel hjælp til at håndtere den process alle mennesker skal igennem, når de oplever sådan en belastning.

.

Det er absolut mit bedste råd, hvis du sidder derude midt i en stresssygemelding toppet med angst og depression. FÅ PROFESSIONEL HJÆLP.

Ramt af stress se fremad

Når du har været ramt af stress…

.

Du har været tilbage på job i et par måneder skriver du Line.

Og jeg tænker at du oplever det ALLE oplever, når de kommer retur på job efter en stress-sygemelding…. Stresssymptomer.

Det er nemlig slet ikke unormalt at opleve eller genopleve dem.

.

Hvorfor er det så egentligt meget normalt at opleve stress-symptomer når du kommer retur på job igen?

.

For at svare på det skal vi en tur ind i hjernen….

Det der er sket i hjernen i den periode op til, at du blev stresssygemeldt, er at den har lavet en masse ankre i hjernen om, hvad det er der stresser dig.

.

F.eks.
♥ Hvis du har for travlt og ikke kan nå de opgaver inden for den tid, du har til rådighed.
♥ Hvis du oplever at have et ansvar der er større end den indflydelse du har.
♥ Hvis du ikke kan leve op til de krav ledelsen stiller fordi du ikke har tid til det.
♥ Hvis du ofte bliver afbrudt i de ting du er igang med…

.

Her kan du evt. læse mere om hvad der giver stress på arbejdspladsen

.

Alt det har hjernen lagret. Den har lagt et anker hedder det på fagsprog.

Et anker der skal hjælpe dig med at passe på dig selv.

.

Tilbage på job som stressramt! Og hvad så nu?

.

NEJ Line… Du skal ikke “bare leve med det”

Du skal i den grad bruge dine stresssymptomer til at navigere efter.

.

For som jeg skrev lige før, så er de der for at hjælpe dig med at passe på dig selv.
De er der for at fortælle dig, at du skal være opmærksom på, hvad der foregår her.

Så at “lære at leve med dem” er lidt det samme som at ignorere dem.

Gør du det, så får du kun et udfald… Endnu en tur i stress spiralen.

.

Jeg er nødt til at fortælle dig, at jeg syntes det er super flot, at du har registreret dine signaler på at noget ikke er som det skal være.
At der er noget der er galt, når det spidser til på jobbet.

.
Det efterlader dig med to muligheder…. dem kommer vi til om lidt.

Ramt af stress hvad gør jeg nu

Vil du gerne have 12 videoer til at undgå stress?

.

Så smid dit navn og email lige her i boksen, så får du automatisk tilsendt den første video omgående.

Herefter får du de 11 andre videoer tilsendt løbende, så du kan nå at følge med.

Hvis du øsnker at stoppe videoerne midt i det hele, så kan du til enhver tid framelde videoerne.

.

Optimalt tilbage på job efter at have været ramt af stress

.

Jeg vil gerne give dig, og alle jer andre en god opskrift på hvordan du kommer bedst tilbage på job efter en stress-sygemelding.

Denne opskrift er nemlig vigtig i forhold til hvor mange stress symptomer du kan risikere at opleve i tiden efter du er startet op.

.

– Start først arbejde, når din psykolog med speciale i stress, eller din stresscoach, siger du er klar.

Det er essentielt, at du samarbejder med din professionelle behandler om hvornår du er klar til at vende tilbage til jobbet.
Din behandler vil, hvis det fungere optimalt, have kontakt til din arbejdsplads. Denne kontakt fordre at din arbejdsplads er KLAR til at modtage dig igen.

Hvis ikke din behandler samarbejder med din virksomhed om hvornår du skal tilbage, så….

.

– Start først arbejde, når du, i samarbejde med din leder, har lagt en plan for hvordan din indslusning bør være.

Din indslusningsplan bør som udgangspunkt strække sig over min. 2 mdr. Men meget gerne 3 mdr.

Den kan med fordel se sådan her ud…

.

UGE 1: 2 dage a´5 timer

UGE 2: 2 dage a´5 timer

UGE 3: 3 dage a´5 timer

UGE 4: 4 dage a´ 5 timer

.

UGE 5: 3 dage a´6 timer

UGE 6: 4 dage a´6 timer

UGE 7: 4 dage a´6 timer

UGE 8: 4 dage a´7 timer

.

UGE 9: 3 dage a´8 timer

UGE 10: 4 dage a´8 timer

UGE 11: 4 dage a´8 timer

UGE 12: 5 dage a´ 8 timer

.

Din plan for indslusningen bør være skriftlig.
Din plan for indslusning bør tage hensyn til, at en rolig opstart er nødvendig.
Din plan for indslusning bør være kendt for alle i organisationen.

.

Din psykolog med speciale i stress eller din stresscoach skal vejlede dig om denne process eller evt. bistå den sammen med dig.

Når din leder sikrer sig at disse dynamikker er i orden, så sikrer din leder sig også, at du har de bedste forudsætninger for at komme retur på job igen.

Jeg oplever alligevel stresssymptomer som tidligere stressramt.

.

Bliver disse stresssymptomer ved i tiden, efter du er kommet tilbage på job, og bliver de ved i længere tid? Så skal der handles således at det der stresser dig, bliver håndteret.

.

Jeg fortalte dig lige før at det efterlader dig med to valgmuligheder Line…

De to valg kommer her.

.

  • Du er nødt til at have en samtale med din leder omkring dine oplevelser.

Du er nødt til at fortælle din leder at der er noget her på jobbet der BELASTER dig så meget, at det giver dig stresssymptomer.

Noget skal gøres.

Det bedste i kan gøre er at afdække PRÆCIST hvad det er der skaber stressbelastninger.

For så snart i ved det, så kan din leder håndtere dem.

.

Den her valg mulighed er langt den bedste…
Både for dig og for din virksomhed.

Der er ingen tvivl om at du vinder på det personlige plan, og din virksomhed vinder på det økonomiske plan.

Hvis din leder ikke kan eller vil håndtere dette, så er vi fremme ved valg nr. 2

.

  • Du skal træffe et valg

    Enten hvorvidt du vil blive på din arbejdsplads under de arbejdsforhold, der stadig bliver ved med at stressbelaste dig.

    ELLER.

    Du vil søge et andet job.

.

Det er slet ikke nemt at skulle træffe nogle af de valg her.

Desværre så skal de træffes, hvis du spørger mig.

Gør du ikke det, så vil du blot opleve endnu en tur i stress spiralen.

Det er i mine øjne slet ikke et valg. Det fortjener du under ingen omstændigheder, så jeg håber at du får truffet et valg.

Jeg håber at du sætter DIG først i DIT liv.

#Fordiditliverdetvigtigsteiditliv

.

Hvis du gerne vil modtage 12 videoer, med viden og værktøjer til at undgå stress! Så kan du hente dem lige her….

.

.
Hvis du gerne vil have hjælp til at undersøge hvilke konkrete belastninger der er i DIT job, så kontakt mig, ved at udfylde kontakt formularen herunder.

.

Hvis du og din leder, gerne vil have konkrete værktøjer til hvordan din leder sikre sig at du bliver på arbejdspladsen. Så kontakt mig gerne ved at udfylde formularen herunder.

Mange varme hilsner

Kenneth Thulesen – Stressforebyggelses ekspert

.

Kenneth er uddannet NLP practitioner, NLP Master Coach practitioner og certificeret Matzau stresscoach.

Men, det blev erfaringerne fra hans virke som fængselsbetjent, brandmand og ikke mindst en meget personlig oplevelse, som gav startskuddet til kenneththulesen.dk.

Du kan læse om hans oplevelse her…

.

Kenneththulesen.dk er den online platform, som han i dag driver for at hjælpe dig, og mange andre danskere, med at forebygge og helbrede stress.

Du kan læse meget mere om Kenneth lige HER….

.

#Fordiditliverdetvigtigsteiditliv

T: 0045 3125 8406

M: info@kenneththulesen.dk

W: www.kenneththulesen.dk

Kenneth Thulesen stress på arbejdet

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.